Klachten
Alle goede bedoelingen ten spijt kan het natuurlijk altijd voorkomen dat u een klacht heeft wanneer u aangeeft ontevreden te zijn over hoe u behandeld bent door een zorg professional van Ruchama Zorg.
Klachten kunnen gaan over:
- Meningsverschillen over de verleende zorg en het behandelplan
- Schade die is ontstaan als gevolg van een fout tijdens de behandeling en verzorging door Ruchama Zorg (letselschade)
- Tijdens het verblijf zoekgeraakte of beschadigde persoonlijke bezittingen zoals een bril, sieraden, kleding of schoenen (zaakschade)
- De manier waarop de zorgaanbieder met u omging
- Schending van de privacy.
Wat te doen bij een klacht
- Bespreek de klacht allereerst met de manager bedrijfsvoering; maak hiervoor een afspraak zodat u uw klacht op een rustig moment kunt bespreken. Uiteraard mogen ouders of vertegenwoordigers mee.
- Bespreekt u uw klacht liever met een onafhankelijke vertrouwenspersoon? Dat kan via de vertrouwenspersoon van De Jeugdstem, Manon Jansen. Zij is bereikbaar via m.jansen@jeugdstem.nl
- Nadere informatie over Jeugdstem kunt u hier downloaden.
- U kunt uw klacht ook bespreken met de klachtenfunctionaris van Ruchama Zorg, Suzanne Hummelink.
- Uiteraard kunt u uw klacht ook rechtstreeks bij de klachtencommissie indienen.
Voor nadere informatie kunt u ons Klachtenreglement downloaden.
De Uitdeelbrief die hierbij hoort met gegevens waar u terecht kan bij een klacht vind u hier.